Je Wi-Fi hangt er nu al een tijdje. Je merkt dat de verbinding zo nu en dan wat minder wordt en de leverancier van je Wi-Fi netwerk heeft er inmiddels al een paar extra accesspoints bijgeplaatst en toch lijkt het er niet beter op te worden. Wellicht is het dan tijd voor een Second Opinion door een andere partij.
Waarom een second opinion?
Niet elk bedrijf weet alles over Wi-Fi. Dat is ook niet gek, Wi-Fi is dan ook een hele complexe technologie. Je hebt te maken met twee verschillende frequentie zones, die ieder op een andere manier werken en ingeregeld kunnen worden. Om die reden kan het een goed idee zijn om een andere partij naar jouw Wi-Fi issue te laten kijken.
![Wi-Fi Spectrum analyse, een manier om storingsbronnen in kaart te brengen en met wat geluk ook te identificeren. Dit voorbeeld is gegenereerd met de door ons gebruikte tools van Metageek.](http://salites.nl/wp-content/uploads/2023/06/image.png)
Wat doen wij dan?
We beginnen met uitvragen wat precies het probleem is wat ervaren wordt. Van daar uit schrijven we een kort onderzoeksplan. Hierbij gaan we in elk geval de dekking onderzoeken, storingsbronnen in kaart brengen en een analyse doen van welke protocollen er in gebruik zijn.
Afhankelijk van de ervaren storing gaan we ook de compatibiliteit tussen de apparaten (Client, zoals een laptop of tablet, en het gebruikte accesspoint) controleren.
Hoe hierna verder?
Uit ons onderzoek komt een verslag. Hier staan adviezen in die we onderbouwen met de eerder uitgevoerde metingen. Met deze informatie kan jouw IT Team of Netwerk beheerder aan de slag om jouw Wi-Fi netwerk dar waar mogelijk te verbeteren.
Second opinion aanvragen?
Dat kan simpel via ons contactformulier. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen om een vrijblijvend intake gesprek te doen en een datum in te plannen om deze opdracht zo snel mogelijk uit te voeren.